 
			
							
						Передмова митрополита Черкаського і Канівського Феодосія до книги про святителя Луку (Войно-Ясенецького)
«Є тiла небеснi i є тiла земнi; та iнша слава небесних, iнша земних. Iнша слава сонця, iнша слава мiсяця, iнша зiрок; i зiрка вiд зiрки рiзниться у славi.» (1Кор.15;40-41)
 Як на небі зірки відрізняються одна від одної розміром, яскравістю, близькістю або віддаленістю від землі, так і на церковному небосхилі святі відрізняються один від одного яскравістю слави, як про це чудово пише великий апостол Павло.
Як на небі зірки відрізняються одна від одної розміром, яскравістю, близькістю або віддаленістю від землі, так і на церковному небосхилі святі відрізняються один від одного яскравістю слави, як про це чудово пише великий апостол Павло.
Зірка святителя Луки, архієпископа Кримського, запалилася дуже яскравим і неповторним світлом. Запалилася саме тоді, коли це стало особливо необхідно нашим співвітчизникам – віруючим і невіруючим. Спасительне світло страждальця і сповідника освітило і освятило той шлях, по якому довелося пройти багатьом нашим рідним і близьким – християнам страшного ХХ-го століття. Адже святитель Лука – наш сучасник. Залишилися ще в живих ті люди, які бачили святого своїми очима, торкалися до його натруджених талановитих рук, чули його проникливий голос. І ця наша близькість за часом життя, ця спорідненість у скорботах і проблемах, з якими довелося зіткнутися як святому Луці, так в якійсь мірі і нам, робить особистість святителя і сповідника яскравим маяком, рятівним факелом на шляху до Царства Небесного для всіх нас.
Господь по Своїй милості, знаючи, з чим доведеться зіштовхнутися нам, православним християнам ХХ-ХІ століть, послав нам великого Праведника, який пройшов по тернистому і багатоскорботному шляху віруючої людини в постхристиянському світі і не був зломлений. У світі, де Церкву намагаються відокремити від суспільства і вигнати в гетто, де панує дух зневіри, де християнину майже не знаходиться місця з його релігійними і моральними переконаннями.
І якби не було таких як святитель Лука праведників, то ми б, напевно, в нерозумінні, як апостоли свого часу, запитували б Спасителя: «Господи, хто ж тоді може спастися? Як в таких тяжких умовах і обставинах виконати Твої заповіді?»
Відповідь на ці питання дає нам важке і тружденне життя святителя Луки, його свята ікона, на якій він зображений і як Архієрей, і як хірург, його незліченні посмертні чудеса.
І тому цей святий настільки улюблений нашим народом, настільки швидкий у виконанні наших молитов і прохань. Мабуть, сьогодні в кожному православному храмі є його іконописне зображення, в кожному будинку є хоча б маленька іконочка святителя Луки. Любить наш народ цього святого. І по тій кількості чудес і зцілень, які подає нам святий Лука, можна напевно сказати – ця любов взаємна.
Але нам, жителям Черкас і Черкащини, дарована особлива милість від Бога. Хоч святий Лука і іменується Сімферопольським і Кримським, але Черкаси і наш край зіграли велику роль в його житті. Ще, будучи молодим лікарем, він працював і зцілював хворих в недалекому від Черкас селі Деньги. Сюди, до Черкас, святитель, будучи вже в єпископському сані, приїжджав між висилками відвідати своїх рідних. Тут, в Черкасах, упокоєні його батьки і сестра великого хірурга. І на місці їх упокоєння тепер стоїть величний Архангело-Михайлівський кафедральний собор – головний храм нашого міста і нашої Черкаської єпархії.
Ми повинні пам’ятати і цінувати це. Не тільки як історичний факт, а, в першу чергу, як знак благовоління великого святого до нашої благословенної землі. І кому як не нам, черкащанам, пристало тепло і щиро любити нашого святого Луку, просити його про допомогу, берегти про нього пам’ять, збираючи і розповідаючи всім про ті історичні моменти і події, які пов’язують святителя з нашим славним регіоном.
Вірю, що і ця книга послужить цій благій меті, залучить ще більшу увагу і інтерес читачів до особистості великого святого. А найголовніше – зверне ще більшу молитовну увагу самого святителя Луки до черкащан та паломників-гостей нашого міста.
+ ФЕОДОСІЙ,
митрополит Черкаський і Канівський
Количество просмотров: 179
Цей запис також доступний на: Russian
 
						 
			 
			 
			

 
			 
			 
			